Hemma igen, löpande hona, vikt etc

Nu har vi kommit hem igen, kom inatt och tur det, med tanke på hur väderleken ser ut nu.

I måndags visade Marussia lite tecken på att hon var på väg att börja löpa. Eftersom Marussia hade nummer 3 (i turordningen) var det bara att vänta eftersom hona nr 1 nu hade börjat löpa. Det är sånt som händer ibland när man har med djur att göra. Man vet aldrig hur lång tid en hona behöver.

Idag har jag fått höra att hona nummer 1 inte har velat para sig med vackra Bellman

så det har blivit så att jag ikväll kommer fara in till honom och lämna Marussia där. Enligt sönerna har hon börjat löpa ordentligt först i torsdags så nu är det bara att hålla tummar och tår.

Vi har även varit förbi Jivara för att se hur hon mådde och det är bara att konstatera att hon mår alldeles perfekt. Hon visar klart och tydligt att hon ska vara en ensamkatt, nu är hon väldigt gosig och social.

Har vägt katterna (utom Jivara) idag och alla (även Dolce!) har gått ner i vikt. Stackars Sakhi har gått ner lite för mycket tycker jag så han ska nog få börja äta vanligt foder ett tag. Att Marussia har gått ner i vikt är ju inte så konstigt eftersom hon löper. Men att även Dolce har gått ner i vikt, det var mer än jag hade vågats hoppas på.
1 Lotta:

skriven

Du vet att jag håller tummar & tassar för att det blir små kattungar hos dig snart.

Kommentera här: