Avmaskning

Nu har jag äntligen avmaskat katterna, provade denna gång med tablett. Det var bara Sakhi som skulle ha en hel tablett, för dom andra räckte det med en halv tablett. Jag började med den lättaste, Dolce.

Delade tabletten, la en del i handflatan, pekade på den och sa "Varsågod", varpå hon genast åt upp den o ville ha mer! Tänk om det alltid vore så lätt att ge dom mediciner....

Marussia fick inget p-piller i fredags men hon brås inte på sin mor, som varje gång efter sista p-pillret, börjat löpa efter 10 dagar. Jag skjutsade därför Jivara till min snälla mamma. Mamma tar emot Jivara trots att hon är den minst sociala katten av våra 4 katter. Vi får se hur länge Jivara blir där.

Min tanke med att lämna Jivara hos mamma är för att Marussia kanske lättare kommer igång med att börja löpa då, men inget har hänt så igår gav jag henne en första dos av Dunderkuren. Får se om det hjälper, annars är det ju bara att vänta tills löpet kommer igång av sig själv.
1 Linnea, Johan och Smilla:

skriven

Haha ja det lät ju smärtfritt!!

När vi försökte ge smilla avmaskning i tablett form i somras vägrade hon först ta den, och när vi blandade den med blöt maten så fick hon en sån kväljning att hela kroppen hulkade.. stackarn:P sen blev det sprutvarianten igen:)

Kommentera här: