Sakhi

Sakhi är ju vår egen lilla filosfi. Väldigt nöjd o belåten med att sitta och känna blåsten i pälsen. Dom är fortfarande ute mycket i kattgården, enda skillnaden nu är att vi stänger fönstret och tittar dom då o då, eftersom det börjar bli för kallt att ha fönstret öppet hela tiden.

Idag när jag tittade till dom såg jag en uppspelt Sakhi, som hoppade och dansade. Efter ett tag såg jag varför. Vår duktiga pojke hade lyckats fånga en liten mus/råtta.

När jag lite senare hämtade kameran får jag denna serie bilder.


Marussia blev nyfiken på vad Sakhi hade hittat för något.


Marussia började leta efter en egen råtta/mus och Dolce tittar på.



Till slut blev jag tvungen att gå ut och se var musen var men då hade Sakhi hunnit äta upp nästan allt, det blev bara en liten mörk "fläck" kvar.

Kommentera här: