Luleå, en sammanfattning, del 1

Måndag och jag har verkligen gjort så lite som möjligt idag! Har suttit ute i solen, nästan hela dagen.  Igår kom vi hem, jag och äldsta sonen, med 3 katter. Tog hem en katt (som varit på lördagens utställning) som bor i Umeå. Tyvärr gillade han inte att åka bil så han pratade nästan hela vägen från Skellefteå, stackarn....

Vi har haft en väldigt varm helg, både i uställningslokalen och i stugan. Att gå in i stugan var som att gå in i en mycket varm bastu. Helgen har gått otroligt fort och som vanligt varit trevlig. Många skratt blir det när vi sibbeägare samlas.

Marussia fick dag 1 sitt certifikat så nu är hon bara ett cert ifrån att vara IC. Dag 1 slog hon en finsk sibbe, som dag 2 slog Marussia som då fick EX2. Jag kommer inte på rak arm ihåg vad sibben heter utan det blir namn sen till fotona. 

Vi har blivit rejält bortskämda med Sakhi på utställningar, sen han blev kastrat har han aldrig missat ett cert.  På lördagen förlorade han mot S*Busungarnas Yatzy så både jag och Camilla skämtade om att på söndagen skulle Sakhi få revansch, ställningen var 1-1 då Saki i fjol slog Yatzy.  Nu till det lite konstiga men gjort är ju gjort och det skulle kanske ha blivit samma resultat ändå.

På söndagen fick dom Henry Hornell och Yatzy var först uppe på bordet. Domaren stryker honom över ryggen, känner på päls och skriver direkt certet på honom. Sen skrev han resten av omdömet. Därefter kommer vi fram med Sakhi och här har ju domaren gjort en liten miss, man ska ju inte skriva vem som blir EX1 ell EX2 före man sett båda katterna. Men som sagt, det hade kanske blivit samma resultat ändå...  Vi kollade bedömningssedlarna som var väldigt lika, det som skilde var just pälskvalitén.

Vi är i alla fall nöjda med de fina bedömningarna katterna fick. På lördagen fick Sakhi, på det allmänna omdömet, nerskrivet "A temper to die for".

Jag kommer bearbeta och skriva upp resultaten men det blir som vanligt uppdelat på några inlägg. Jag har tagit 385 bilder på 2 dagar så ni förstår att det kommer ta tid.

Som vanligt, om ni vill ha foton av mig så hör av er, jag fotade nästan alla sibbar. Det enda jag vill är att ni skriver att jag är fotograf och länkar tillbaka hit.
1 Stina:

skriven

Vad kul att de gick bra för er i Luleå!! Även om de lät lite konstigt att hornell gjorde en sån miss :S

Jag är fortfarande sugen på bilder på Zoé från Umeå utställningen om sådana finnes! :)

Kommentera här: