Dolce

Dolce är det verkligen full fart på. Hon springer, hoppar och skuttar och även om hon ibland är mindre rolig (som när hon har hinderbana på mig när jag ligger i sängen) så smälter ju alla inför henne. Men ibland blir även Dolce trött och slut och då däckar hon totalt.

Det är så roligt med Dolce för hon är fortfarande väldigt social av sig, kommer gärna nära en ell upp i famnen för att sova. Men när hon är vaken har hon sällan tid att vara stilla i famnen. Hon sover hos mig på nätterna, ell hon börjar med att komma upp i min säng. Där ligger hon ett tag långt ner i sängen,  mellan mina ben. Efter ett tag går hon och lägger sig i en av våra garderober. På morgonen kommer hon tillbaka till sängen och när mannen börjar jobba tidigt så är hon så god, hon kurrar och kurrar och vet inte riktigt hur ell vad hon ska göra för att hon ska få en tidig frukost.

Det är verkligen skillnad på våra katter. När mannen tex går upp vid 5-tiden så kommer alltid Dolce o Marussia ut i köket, hungriga. Sakhi brukar ligga i tranportburen och det är knappt han orkar titta upp. Jivara sover en trappa upp, hos äldsta sonen.

Här sover Dolce hos yngsta husse, här väckte jag nog henne när jag var och fotade. Hon kan fortfarande inte stänga ena ögat helt och hållet utan det brukar vara en springa (ibland liten, ibland större) som är öppen.



Idag har jag även bokat hotellrum till Sundsvallsutställningen. Längtar verkligen dit!

Kommentera här: