Boden-utställningen

Nu blir det ett riktigt långt inlägg, med många kort!

Först var vi i Piteå, där arrangerande klubb var Bodens kattklubb.

Lena var där med sin vackra Ninka. Tyvärr blev kortet som togs på Ninka inte så snyggt, ni hittar bättre bilder hemma hos Lena.

En katt från Lenas uppfödning var också där. Han blev NOM-V.


Catharina var där med sina två katter, Puma och Panthera. Tyvärr har jag svårt att skilja dom åt så jag vet tyvärr inte vem som är vem. Ni får gärna hjälpa mig! Jag  t r o r  att det här är Puma och nästa bild Panthera. Puma blev BIV-V, NOM-V och BIS!! Grattis igen!!  På söndagen blev Panthera BIV-T.



Anna-Lena var där med två av sina katter, Chunii och Pollux. Chunii blev BIV-T båda dagarna! Pollux charmade båda domarna totalt, för ena domaren blev han dessutom domarens hjärtekatt!




Sussie var där med två av sina katter.


Karin var där med vackra Roselia. Hon blev NOM-U.


Måste visa en bild från panelen. Pappa Sakhi är nog stolt men inte lika stolt som farmor, dvs jag! 


Jivara har börjat bli ganska van vid utställningar, det är stor skillnad på första utställningen och nu denna.


Sakhi var också med på utställningen och han brukar vara väldigt lugn.


Både Jivara och Sakhi tog sina cert på lördagen och är nu stoppade från att ställas på utställningar i Sverige. Sakhi kommer att åka med mig till Norge i oktober, då han förhoppningsvis kommer med på en utställning i Drammen. Har jag tur så tar han sista certet då och blir IC. Jivara får vänta ett tag till innan vi far med henne.

Eftersom Triumph skulle komma på söndagen valde vi att stanna kvar och titta på hur det skulle gå för honom. Hans allra första utställning, i klassen 3--6 månader. Han har ett helt underbart humör (ell brist på humör ska jag kanske skriva). Det är svårt att tro att detta var hans allra först utställning då han var så lugn. Han slickade tom domaren i handen och satt lugnt och stilla kvar på bordet. Han fick EX1 utan problem.



Pia var där med Niiki.


Carina var där med sina två sibbekillar. Måste visa en rolig bild när Zotik och domaren hälsar på varandra.




Vi hade köpt ett nytt objektiv, lagom till utställningen, o provade den på olika katter. Bla fick vi denna härliga bild.


En mycket duktig fotograf är Linda Karlström, hon brukar ofta fota på utställningarna. Hinner jag och mannen så går vi gärna och hälsar på hennes underbara katt Valentine. Det är en mycket cool katt och helt underbart humör! Linda provar att hålla i honom, inför hans första utställning (nästa helg) och helt lätt är det väl inte då han ju väger en del.


Sen måste jag skryta lite, kolla vilken bedårande söt kattunge hon har på sin affisch! Jag har skrivit dit namnet på kortet dock.

Kommentera här: