Veckans kullbilder

kommer att dröja ett tag. Jag hade eg tänkt fota dom idag men vi har haft så otroligt härligt väder så jag har istället valt att sitta ute och njuta av solen. I veckan har jag blött ner alla kattungar (jag kommer bada dom på riktigt senare) och Lamborghini har även fått prova hårtorken och den gick också bra.

Jag har hunnit ta ut Jivara på åktur med Marussia (ensam) och idag även Ferrari och Triumph med Jivara. Ferrari sa inte ett pip under vår tripp så jag passade på att fara förbi en kompis (samma by) och visa upp dom. Efter bilturen idag kom jag på att jag kunde ta fram vår största transportbur och sätta kattungarna i den. Första gången var dom lite rastlösa, kanske för att dom såg Jivara och Sakhi gå på gräsmattan? Andra gången (när vi åt middag ute) gick det bättre.

Så här såg det ut när Jivara och Marussia kom hem, Marussia var helt däckad och gick och la sig hos storebror Sakhi. Han var mycket nöjd och tvättade henne noga innan han också somnade.


Våra små galningar  sover i våran säng nu och det brukar vara rätt vilt på morgonen. Imorse vaknade jag till vid 5-tiden och då låg 4 ungar och trängde ut min man.

Igår satt vi också ut och åt middag och då hade vi bara dom stora katterna ute. När jag och mannen sitter kvar efter maten och pratar ser jag en liten skogsmus pila förbi på altanen. Jivara märkte det inte, hon hade istället sett en annan katt (som jagade musen). Efter ett tag hörde hon tydligen musen för hon smög sig fram, under bron och kom ut med musen i munnen.

Sakhi, som enbart har ett hjärta av guld och absolut noll jaktinstikt, fick också leka med musen ett tag men det var bara för att vi gav musen till honom, Jivara ville inte alls släppa ifrån sig den utan hon hade så kul så. Efter ett tag tog vi dock ihjäl musen för att den skulle slippas plågas.

Jag är borta hela helgen så det blir tidigast måndag jag har möjlighet att fota våra små galningar.

Kommentera här: