Sakhi och kattungarna

Igår när jag kom hem med en groggy Sakhi (usch så hemskt det kändes se honom så borta) så kom Jivara direkt fram och nosade genom gallret. Kattungarna kom också fram men när dom kände blodlukten så reste dom ragg och ställde sig på sidan.

Redan igårkväll så var Sakhi pigg men han fick stanna kvar i tvättstugan över natten och ska snart få komma ut, vi ska bara bada honom först. Direkt när vi öppnade buren i tvättstugan reste han sig och vinglade till ena sandlådan, där han satte sig och kissade en stor pöl. Tyvärr var han ju för borta för att orka gräva en grop först så kisset har ju kommit lite överallt.....

Imorse fick han lite mat och åt ivrigt upp det så han mår bara bra!

Kattungarna som är kvar har bestämt sig för att busa extra mycket. Dom är verkligen helt galna, far och springer överallt, slår omkull saker, sprider ut papper (som låg på köksbordet) etc. Det känns som om dom ska busa så att vi ska tro att det är 5 kattungar kvar, trots att 2 har flyttat!! 

Jag har fått en rapport från Linnea och Ferrari - som byter namn till Smilla. Natten har gått bra, lite enstaka pip bara.



Nu har jag även fått rapport från Triumph om att även hans natt har gått bra. Jag har fått foton från både Smilla och Triumph så kort kommer att komma någon gång snart, bara jag hinner.

Även om jag vet att det går bra när kattungarna flyttar så vill jag gärna veta hur första kvällen/natten har varit för dom. Det är ju ändå en stor omställning och för Triumph blev det först en lång bilresa (han är inte så förtjust ännu i att åka bil), nya lukter och sen ny lång bilresa och ännu ett nytt ställe med nya lukter.  Jag var dock inte så orolig direkt för Smilla är en framåt tjej och Triumph är en cool kille.

Kommentera här: