Sakhi, Ferrari o Triumph

Idag händer det saker. Dels har Sakhi kastreras (ska snart få hämta honom) och idag har Triumph följt med Ferrari hem till Robertsfors. Triumphs nya ägarna fick på så sätt lite kortare väg.

Det kändes mycket jobbigare att leverera kattungarna hos sina nya ägare än när dom for från oss (som vi gjorde m Vänskapskullen) men det är också väldigt trevligt att se var katterna kommer bo.

Triumph kommer jag snart träffa igen då jag åker upp till Luleå o hälsar på honom ett tag innan vi sen fortsätter till Boden och hälsar på Sakhis andra kull, den med Tova.

Båda katterna lekte fint tillsammans idag och Ferrari gick ganska snabbt runt och nosade in sitt nya hem. Triumph kom en bit efter. Linnea har virkat dom mest söta småmöss o jag har bett henne virka några åt mig. Jag kommer lägga upp en bild här sen.

Triumph är så cool katt, men lite lugn. Hans favoriter är äta och sova, sen kommer gosa. Han gillar verkligen att man sätter leksaken precis bredvid honom medan det är full fart på Ferrari - som förresten snart kommer få ett nytt namn. Ferrari hoppar och skuttar och när hon lägger sig på lur så vek hon även ner öronen lite. Hur charmigt som helst! Hon kommer nog bli en bra jägare. Emma har lovat få igång Triumph ännu mera (han kan när han vill) och det blir kul att se.

Jag hade så mycket bagage med mig, bla kameran. När jag ska ta fram kameran så kom jag på att jag  hade ju minneskortet hemma!! Tur att både Linnea och Emma har tagit kort, som ni får skicka till mig sen.

Kommentera här: