TACK

för allt stöd, alla samtal, sms o mail som har kommit både igår och idag! Vi uppskattar det verkligen!

Eftersom det blev sent igår innan vi hade bytt i bolådan (x antal ggr), plockat bort allting och även det faktum att Jivara var lite stressad så valde vi att låta bolådan stå kvar i vardagsrummet. Äldsta sonen lovade att titta till henne då och då innan han gick i säng, självklart med väckning av mig om Jivara blev ännu mera orolig.

Natten blev orolig för min del och jag funderade faktiskt på att lägga mig i soffan och sova där. Lite obekvämt men vad gör man inte sina älskade katter.

Carina kom förbi idag och tittade på kattungarna och vi pratade länge och mycket om allt. Sen har telefonen mer eller mindre gått varm idag och allt jag kan säga igen är TACK!

Jivara är lite orolig, har kutat efter mig och så fort vi har försökt röra kattungarna o dom har pipit har hon självklart snabbt velat ta tillbaka dom. Sent på eftermiddagen gjorde vi i ordning i sovrummet, skurade bolådan igen och bar den till sovrummet. Jivara var väldigt fundersam på varför vi flyttade bolådan.

Eftersom ungarna än så länge i en katt-bädd (med halvt tak) så var det enkelt att stoppa in Jivara och bära in familjen till sovrummet. Med Feliway inkopplad i väggen så kunde vi till slut släppa ut stackars Marussia.

Hon hade ju fått sitta instängd knappt ett dygn. Men hon är för underbar, denna lilla galning!  Trots att hon har fått sitta instängd där - och självklart fått många besök - så var hon inte sur på oss. Tvärtom extra mycket gosig och visste inte riktigt hur hon skulle kunna gosa med oss.

Det har inte blivit något slagsmål mellan tjejerna, ännu, men jag räknar med att Jivara kommer säga till Marussia på skarpen. Marussia har varit ner i bolådan, då Jivara låg med kattungarna i katt-bädden, och det gick bra. Men det räckte med "onda ögat" från Jivara för att Marussia skulle hoppa ur bolådan.

Sen var jag idag en snabbis till Sakhi, dels skulle jag hämta lite saker och dels ville jag hälsa på honom ett tag. När jag pratade med mamma imorse och sa att om allt går vägen så  hämtar vi nog Sakhi imorgon, men det ville inte riktigt mamma. Hon och Sakhi går väldigt bra ihop och han är ju alltid gosig med henne men denna gång har det varit mycket mera än vanligt.

BILDER kommer på ungarna. Jag väntar bara på att få hjälp och tänkte då passa på att uppdatera bloggen under tiden. Vi måste ju vara två i sovrummet, en fotograf och en som håller (i synnerhet när vi ska kolla vilket kön dom har). Sen måste killarna distrahera Jivara, vilket inte är det lättaste.

Jag smög in i sovrummet för att väga dom och trots att Jivara fick skinka satt hon hela tiden utanför sovrummet och väntade.

Nr 1 har idag gått upp ett gram, till 90 gram.
Nr 2 har idag backat lite, till 115 gram.

Kommentera här: