Strulet fortsätter

Vi har nu varit 3 ggr till veterinären och tur nog har vi haft samma veterinär alla tre gångerna. Idag tyckte hon att Jivara kändes mindre hård på juvren. Igår röntgades och togs blodprov. Båda var u.a. Hon fick även en spruta smärtsillande samt lite anti-inflammatorisk i sig igår. Hon har fått mer vätska idag och jag försöker vätska upp Jivara ännu mera, bla har hon fått lite mjölkersättning och det var mumsigt. Hon slukade allt så Marussia fick bara slicka ett par droppar.

Jivara har alltså lite mjölk men det är bara att kämpa på, ev får jag stödmata Dolce & Gabbana. Gabbana är jag inte så orolig för, mera för Dolce som idag hade gått ner till 85 gram.

Det är ju tur att jag har katterna försäkrade. Det är helt klart ett måste för vid såna här tillfällen drar det snabbt iväg annars. Jag fick direktreglering igår och fick tom tillbaka lite pengar, önskar det var så vid varje besök.

Just nu plockar jag undan så att vi ska kunna ha bolådan i vardagsrummet igen. Jivara vill gärna att vi sitter vid bolådan men i sovrummet kan jag inte göra så mycket, bättre ha henne i vardagsrummet.

Jag återkommer med flera rapporter men än så länge är läget under kontroll och även om veterinären förberedde mig på att kullen kan dö så VÄGRAR jag gå med på det. Dom ska baske mig leva, det räcker med dom två kattungar vi redan har förlorat i denna kull.

Kommentera här: