Lite lätt kaos just nu

Det hela började med att Marussia började löpa igen (trots att det bara var en vecka sen hon slutade löpa). På söndag väcks vi vid 7-tiden av kattvrål. Jag och son 1 rusar för att se vad som händer. Son 1 tar upp Jivara på sitt rum, där hon inte vill vara. Kring 8.30 så är det dags igen.

Först trodde jag att det var Jivara som skulle sätta katterna på plats, inför förlossningen. Andra gången stoppade vi undan Sakhi i tvättstugan. Direkt inföll sig lugnet.

Jag pratade med Sussie och fick några goda råd (tack Sussie!). Tyvärr hade jag inte så många val utan det var bara att ge Marussia p-piller och avbryta löpet (något jag inte gillar eg), ha Sakhi instängd tillsvidare, Feliway i väggen och även att ge Jivara ett eget rum (fast hon gillar inte bli "instängd").

På söndagen var Sakhi förstås extra gosig när vi gick in till honom. Han kurrade och visste inte hur han skulle bete sig. En gång dreglade han tom.  Igår var jag borta rätt länge så Sakhi fick sitta i tvättstugan, bla var jag o hälsade på Findus (Vinur) o bilder kommer självklart på honom.

På kvällen stoppade vi undan tjejerna och Sakhi fick komma ut, han inspekterade bolådan och var nog lite allmänt förvirrad över att han var ensam katt. In med honom i tvättstugan igen och när jag är på väg i säng så kommer Sakhi gåendes. Då hade han lyckats öppna dörren.

Denna gång åkte han in på toan. Efter en timme, när jag nästan hade somnat, är det slagsmål igen. Marussia stackarn är jätterädd när mamma och brorsan bråkar. Den här gången låste vi in Sakhi i sonens rum och hittills har han inte lyckats låsa upp dörren.

Annars är det väldigt lugnt mellan tjejerna, dom nosar på varandra utan att Jivara fräser till.

Imorgon är Jivara på dag 59 och då börjar jag väga henne varje dag. Jag hoppas att hon inte får kullen ännu, att detta inte har påverkat henne så mycket. Men vi är förberedd på henne. De få gånger jag måste iväg nu sitter alltid någon med henne o "vaktar" henne. Köpte igår mjölkersättning, engångshandskar är inköpt sen tidigare så nu är det bara att ta fram våg, papper och penna etc och sen vänta.

Kommentera här: