Utställning i Luleå

I helgen var vi på Cool Cats utställning. Eftersom Sakhi (o Jivara) är låst från utställningar i Sverige, tills dom tagit sista certet utomlands, frågade jag om jag fick ta med mig Sakhi som sällskap till Marussia. Det var ju ändå hennes första utställning tänkte jag. Det var ju inga problem med det. Iofs är Marussia en framåt ung tjej, men sällskap är ju aldrig fel. Så här såg det ofta ut i buren.



Själva bedömningen gick jättebra i lördags. Hon var inte ett dugg rädd ell orolig, här är hon hos husse strax före bedömningen.


Hon fick bra omdömen och blev tom NOM!!


I panelen blev hon dock utslagen men med tanke på att hon tävlar i klassen 6--10 månader och hon nyss har fyllt 6 månader så tycker jag att hon gjorde det väldigt bra!

Det här är min uppfödnings 3e nominering. Dels fick Podruga NOM i sin första utställning, ungefär samma ålder som Marussia, Marussia fick sin nu och en liten del av äran tillkommer väl mig genom att S*Frostuddens Roselia förra utställningen i Piteå fick NOM. Pappa till den skönheten är ju vår solstråle, Sakhi.

Idag, söndag, gick det inte riktigt lika bra. Hon var lite mer orolig men det kan bero på att en katt "exploderade" strax innan Marussia skulle fram till domarbordet. Hon fick i alla fall fina omdömen även där och skulle kanske haft en chans på en till NOM om det inte vore för att hon var lite fräsig.

Fler bilder från utställningen i helgen och Piteå kommer senare, förhoppningsvis redan till veckan.

1 Emma:

skriven

Fler bilder från utställningarna tycker jag absolut att du ska lägga upp! Ni tar ju så mycket fina bilder! :)

2 Susanne Ohlsson:

skriven

GRATTIS GRATTIS till söta Marussias nominering!!

Hoppas du orkar komma till Norrskenskatten också, även om det blir utan katt.



Kommentera här: